Sbírka Srdce dětem: za osm let 131 milionů korun a pomoc téměř třem tisícům nemocných dětí, Bydlet.cz
Sbírka Srdce dětem se každoročně koná na konci roku, kdy lidé mohou v průběhu dvou týdnů ve všech prodejnách Lidl nakupovat speciální dobročinné samolepky a podpořit rodiny s nemocnými a handicapovanými dětmi.
„V loňském ročníku jsme přímo od zákazníků vybrali 28,5 milionu korun, ty pak Lidl dorovnal na rovných 30. Celková částka tak o 5 milionů překonala výtěžek z roku 2017 a stala se naším novým rekordem. Uvidíme, kam se dostaneme letos, ale bylo by krásné, kdyby se částka alespoň blížila k té loňské“ říká ředitelka neziskové organizace Život dětem Maria Křepelková a ujišťuje, že všechny vybrané peníze následně putují do míst, kde jsou skutečně potřeba.
„ Děti, které podporujeme, trpí vážnými a v mnoha případech i velmi vzácnými chorobami, které ovlivňují životy celé rodiny. Nejsou to pro ně rozhodně lehké situace, jak po finanční, tak i osobní stránce, proto se jim snažíme alespoň v léčbě co nejvíce pomáhat,“ dodává.
Za celou dobu existence sbírka zlepšila život 2 756 dětem. Zpravidla se jedná o zdravotní onemocnění, která vyžadují celodenní péči jednoho z rodičů, takže tyto rodiny často žijí pouze z jednoho platu. Kromě běžných výdajů pak na jejich bedra spadá i úhrada léčby a speciálního vybavení, jež zdravotní pojišťovny buď proplácí částečně, anebo vůbec. Právě tímto směrem se sbírka Srdce dětem ubírá – z výtěžku se nakupují nejrůznější zdravotní a kompenzační pomůcky, neurorehabilitační programy či ozdravné pobyty.
Obecně prospěšná společnost Život dětem má podobných sbírek a dobročinných projektů více, ale ta se společností Lidl je největší a opravdu víc než obdivuhodná. Bez partnerských společností by byla její činnost velmi ztížena.
„Firem jako je Lidl si velmi vážíme, protože s námi spolupracují dlouhodobě a dávají nám šanci využít veškerý potenciál a snahu pomoci. Důležitá je vzájemná důvěra a podobně nastavené hodnoty – chtít pomáhat a dělat lidem radost, což Lidlu opravdu nechybí. Důkazem je nejenom sbírka Srdce dětem, ale i další projekty typu Rákosníčkovo hřiště. Už osm let staví po celé zemi hravá dětská zákoutí a bezpochyby tím kouzlí úsměv na tváři mnoha dětí i jejich rodičů,“ doplňuje Maria Křepelková.
Projekt výstavby Rákosníčkových hřišť běží od roku 2012 a v pátek 4. října se slavnostně otevře jubilejní 100. a zároveň i poslední prostor – a to v Praze 11 v ulici Chalupkova. Zahájení provozu hřiště bude spojeno s dětským dnem a programem pro děti i dospělé a přijdou ho podpořit známé české osobnosti jako Míša Maurerová, Míša Tomešová, Petra Faltýnová, Štěpánka Duchková nebo Michal z Kouzelné školky. Celá akce startuje ve 12 hodin a bude pro všechny zdarma.
Po celém Česku aktuálně stojí 100 dětských hřišť v celkové hodnotě 150 milionu korun. Jednotlivé lokality nebyly vybrány náhodně, nýbrž na základě soutěžení obyvatel měst a městských částí, kde se nachází prodejny Lidl.
„Pravidelně každý rok v únoru lidé hlasovali na webu a Facebooku ve čtyřech kategoriích podle počtu obyvatel, aby byly síly spravedlivě rozdělené. V závěru hlasování se každoročně strhl alespoň v jedné kategorii tvrdý souboj. Jen letos rozhodlo o vítězích 671 271 a například o vítězství Humpolce rozhodlo neuvěřitelných 86 570 hlasů. Hlasovat přitom mohl každý hlasující každý den pouze jednou,“ uvádí Lidl.
Život dětem je obecně prospěšná společnost, která existuje od roku 2000. Jejím posláním je pomoc nemocným, handicapovaným a opuštěným dětem v rámci celé České republiky, které se ocitnou v obtížné životní situaci a potřebují odbornou pomoc a podporu svého okolí. Mezi nejznámější projekty patří sbírky Srdíčkové dny a Srdce dětem.